jbitex

خرید و فروش ماینر , اخبار ارز دیجیتال , صرافی ارز دیجیتال , خرید بیت کوین , ارز دیجیتال

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی

صرافی کوینکس

مهدی پاسبان کسرینه | جمعه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹ ق.ظ


شروع کار با صرافی coinex
برای پیشروی ابتدایی و کار با صرافی coinex همانطور که اشاره کردیم باید ثبت نام کنید. از این رو، به سایت صرافی وارد شوید و در بخش فرم عضویت سایت coinex اطلاعات درخواستی را وارد نمایید. پس از ورود اطلاعات می توانید فعال سازی دو مرحله ای را شروع کنید که از دسترسی آسان و راحت دیگران به حساب تان جلوگیری به عمل می آورد. در واقع بدون وجود موبایلتان ورود به اکانت تان در این صرافی تقریبا غیر ممکن می شود.

برای استفاده از تخفیف سه ماهه در کارمزد تراکنش ها در صرافی کوینکس از طریق لینک زیر ثبت نام کنید تا از این تخفیف بهره مند شوید.

 

لینک دریافت تخفیف سه ماهه صرافی کوینکس در کارمزد معاملات

 

بعد از ثبت نام نوبت به وارد کردن ارز به coinex می رسد. در این صرافی 60 ارز را می توان خرید و فروش کرد و برای ورود ارز هایی که در اختیار دارید باید به کمک صفحه wallet اقدام کنید. ورود ارز ها به این بخش چندان سخت نیست. فقط کافیست depostit را انتخاب کنید و در مرحله بعد آدرس ارز را در آن کپی نمایید. همانطور که بهتر می دانید هر ارز آدرس جداگانه ای دارد و مقداری نیز برای آن در این پلتفرم در نظر گرفته شده است. یکی از مهم ترین بخش های کار با این صرافی این است که حتما مقدار مجازی که برای ارز در نظر گرفته شده است را وارد کنید.

این مطلب هم میتونه کمک تون کنه:
کینگ مانی KingMoney چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری🧐 دارد؟
واریز مقدار مناسب هر ارز به شما امکان برداشت آزاد را نیز خواهد داد. به عنوان مثال اگر اتریوم را وارد کرده باشید و مقداری کمتر از 0.01 وارد کرده باشید امکان برداشت نخواهید داشت و حتی نمی توانید آن را بازیابی کنید. به این دو دلیل مهم، حتما مقدار حداکثر را در نظر داشته باشید و کمتر از آن وارد نکنید. پس از ورود چند دقیقه ای طول می کشد تا انتقال صورت بگیرد. در نهایت تراکنش تان تایید شده و ارز مربوطه در حساب صرافی coinex خواهد بود.

آموزش صرافی coinex
انجام معامله در صرافی coinex
برای انجام معامله در coinex شما باید منوی Exchange را انتخاب کنید. در نهایت صفحه ای برایتان پدیدار خواهد شد که نمودار قیمت جفت ارزهایی نمایش داده می شود که معامله آنها انجام می شود. در نهایت با کلیک روی جفت ارز ها می توانید به صفحه معامله هدایت شوید. اگر کمی به محتوای صفحه دقت کنید به سادگی می توانید متوجه شوید که در سمت راست قسمتی قرار دارد که در آن لیست سفارشات خرید و فروش واقع شده اند.

برای خرید و فروش می توانید از بخش زیرین نمودار اقدام کنید. در صرافی coinex شما می توانید سه نوع سفارش انجام دهید. این سه نوع شامل Limit، Market، stop-limit هستند. در مورد سفارش Limit شما می توانید با وارد کردن قیمت و میزان مورد نظر خود برای خرید یا فروش اقدام کنید. در صورتیکه سفارشی با قیمت برابر و میزان مناسب وجود داشته باشد، سفارش انجام خواهد شد.

مزایای استفاده از صرافی coinex چیست؟
اشاره کردیم که بسیاری از افراد، من جمله ایرانیان، علاقه شدیدی به استفاده از این پلتفرم دارند و معاملات خود را درون صرافی coinex انجام می دهند. فارغ از رابط کاربری آسان و امکان کار کردن با آن توسط افراد مبتدی، بسیاری از مزایای آن را می توان به صورت موردی شرح داد. از جمله آنها می توان به:

ثبت نام آسان و راحت در سایت
وجود برنامه تلفن همراه برای استفاده آسان و بدون دردسر
سپرده رایگان و بدون هزینه
وجود ساختاری مشخص و بدون ابهام
هزینه معاملات پایین و شفاف
و غیره
اشاره کرد. این مزایا برای همه کاربران در سطح بین المللی وجود دارد و در حقیقت تحریم های بین المللی که در مورد ایرانیان وضع شده است، توسط این سایت پیگیری نمی شود. از این رو می توان از آن بدون محدودیت و بدون نگرانی از بسته یا مسدود شدن حساب کاربری و از دست دادن سرمایه استفاده کرد. این مورد در ادامه مطلب بیشتر و به وضوح بررسی خواهد شد.

یکی از مهم ترین ویژگی های این صرافی این است که ویژگی نقدینگی را برای شما فراهم می کند که به این معنی است که یک سرمایه برای خرید و فروش آسان بدون تاثیر پذیری روی قیمت عمومی آن می تواند توسط کاربران به نتیجه برسد. در واقع سرمایه شما به طور آسان و بدون دردسر به پول و سرمایه نقد تبدیل خواهد شد و از این بابت این یک مزیت مهم برای این صرافی است.

انواع سفارش های قابل انجام در صرافی coinex
در سفارش مارکت یا Market می توانید مقدار ارز مورد نظرتان را براساس مقدار وارد کنید تا سفارشتان جهت خرید ارز بر اساس قیمت بازار انجام شود. این روش به این صورت عمل می کند که پس از ثبت سفارش خودتان می توانید با اولین سفارش در لیست خرید مبادله را انجام دهید.

در سفارش stop-limit هم همانطور که از نامش مشخص است باید به طور شرطی عمل شود. در واقع شما براساس تعیین شرط با توجه به یک قیمت خاص برای یک ارز می توانید یک قیمت و حجم را تعیین کنید و پس از رعایت شروط معامله انجام می پذیرد. البته این مورد نسبت به دو مورد دیگر ضرر زیادی برای کاربران دارد. از این رو توصیه به حداقل رساندن استفاده از آن است.

این مطلب هم میتونه کمک تون کنه:
تریدر کیست 🤔 و چطور به یک تریدر موفق تبدیل شویم؟
اما برای خروج ارز دیجیتال، از این صرافی چه باید کرد؟ در حقیقت، شما برای خروج این ارز باید گزینه withdraw را از بخش wallet انتخاب کنید. سپس می بایست آدرس کیف پول خود را به همراه میزانی که قصد برداشت از آن را دارید وارد کنید تا برداشت انجام شود.

البته باید توجه داشته باشید که این سایت برای انتقال ارز دیجیتال برداشتی، کارمزد در نظر می گیرد و این میزان 0.1 درصد از نوع و حجم معامله می باشد. البته برای ورود ارز هیچ نوع کارمزدی از کاربران دریافت نمی شود. اگر قصد داشته باشید تا این میزان را کاهش دهید باید توکن این صرافی را خریداری کنید. این توکن CET نام دارد و ارز داخلی این صرافی به حساب می آید. در صورت خرید شما می توانید با کارمزد 0.05 درصد نقل و انتقال ارز مورد نظر خود را انجام دهید.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توکن CET تنها در صرافی coinex معامله می شود و جالب است بدانید که کمترین کارمزد معاملاتی به این سایت تعلق دارد. کارمزد ها برای برداشت ارز در این سایت بسته به نوع آن متفاوت است و تنها به یک رقم خاص وابسته نیست. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورید می توانید به بخش برداشت یا وارد کردن ارز در صرافی مراجعه نمایید.

آموزش صرافی coinex
اطلاعات و حقایق جالب در مورد کار با صرافی coinex
در مورد آموزش صرافی coinex و نحوه انجام کار با آن حقایق متعددی وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست و همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، دلیل محبوبیت آن برای ایرانیان به سادگی مشخص خواهد شد.

اگر قصد معامله در این صرافی را دارید باید بدانید که گستردگی مبادلات در این صرافی coinex بسیار قابل تامل است و به شما کمک می کند تا دست آزاد تری برای معاملات خود داشته باشید. در این صرافی، کاربران می توانند ارز های دیجیتال رمز نگاری شده ای مانند اتریوم، تتر، بیت کوین و یا بیت کوین کش را معامله کنند.

کار با پلتفرم coinex ایمن و آسان است و در واقع برای برقراری این امنیت از چندین پروتکل استفاده می شود. محافظت کامل در این صرافی به صورت کامل و با عنوان «محافظت در کل ابعاد» انجام می پذیرد. در نهایت کلیه مبادلات تان ایمن خواهد بود و می توانید بدون دغدغه یا بدون مشکل به انجام مبادله، برداشت یا واریز ارز دیجیتال مشغول شوید.

یکی از مهم ترین مزایای کار با این پلتفرم که برای بسیاری قابل تامل است، وجود رابط مناسب و کاربر پسندی است که کار با آن را برای اکثریت افراد ممکن می کند. استفاده از این پلتفرم آسان است و حتی افرادی که هیچ تجربه کاری در این رابطه ندارند و به نوعی مبتدی هستند می توانند بدون دغدغه و بدون سوالات متفاوت در مورد کار با رابط، از آن استفاده کنند. در نتیجه شما نیازی به کسب تجربه بیشتر برای کار با آن نخواهید داشت. حرکت، برای شما در این صرافی آسان است. بسیاری از افراد به همین دلیل ساده پلتفرم coinex را به مابقی موارد مشابه ترجیح می دهند.

همانطور که می دانید، فرابورس یا otc برای شرکت هایی که به طور رسمی ثبت نشده اند، به عنوان فرآیند نحوه انجام معامله های اوراق بهادار را تعیین می کند. این اوراق برای معامله در یک شبکه قرار می گیرند و این روش چیزی بر خلاف مبادله متمرکز است. اما، پلتفرم coinex محدود و معطوف به یک ارز و معیار خاص ارزی نیست و می توان در آن معاملات فرابورس را سریع و آسان انجام داد. همین مزیت مهم و قابل توجهی برای coinex به حساب می آید که پای خیلی از کاربران را به سمت آن کشانده است.

این مطلب هم میتونه کمک تون کنه:
آموزش کار با صرافی اکسیر به صورت قدم به قدم🤩
پلتفرم یا صرافی coinex به تحریم ها و قوانین سختگیرانه آمریکا پایبند نیست. در حقیقت شما می توانید برای انجام معاملات با آسودگی خاطر وارد این سایت شوید و نگران تحریم های بین المللی وضع شده از سوی آمریکا نباشید. اما به چه دلیل؟ در حقیقت این صرافی شعبه خاصی در آمریکا ندارد و از این رو، نادیده گرفتن تحریم های وضع شده برای ایرانیان با معامله در این سایت به نفع آنها تمام می شود. همین مورد، یکی از مهم ترین دلایلی است که بسیاری از کاربران را به سمت آن کشانده است. طبق اطلاعاتی که در سایت الکسا موجود است بسیاری از کاربران این سایت را ایرانیان تشکیل می دهند.

یکی دیگر از مواردی که این صرافی coinex را در بین کاربران ایرانی محبوب کرده، روش پرداخت آن است. در حقیقت، روش پرداخت مناسب coinex الگوبرداری از بایننس (Binance) و Poloniex می باشد که در واقع روش پرداخت امن به شمار می رود. شما برای شروع و انجام معامله باید ارز های دیجیتال مورد نظرتان را از طریق یک پلتفرم جداگانه واریز کنید، به این دلیل که صرافی coinex امکان سرمایه گذاری با ارز های فیات را در اختیار کاربران اش قرار نمی دهد. از این رو برای معامله کردن شما مستلزم واریز از طریق پلتفرم دیگری خواهید بود و نمی توانید از کارت های اعتباری استفاده کنید؛ مانند مستر کارت.

امکان دریافت پاداش نیز در این صرافی وجود دارد. به این صورت که شما با ارجاع دادن دوستان خود یا افراد دیگر به این صرافی می توانید امتیاز کسب کنید. در حقیقت با ارجاع افراد دیگر می توانید توکن CET دریافت کنید.

یکی دیگر از مزایای کلیدی و مهم استفاده از این پلتفرم این است که اکثریت ارز های مهم در آن پشتیبانی می شوند و بسیاری از افراد با وجود همین مزیت به سمت این پلتفرم کشانده می شوند. دریافت ارز دیجیتال به واسطه رای مردم اطمینان بسیاری از افراد را برای انجام معاملات و گرایش به این صرافی بیشتر می کند.

معایب کار با صرافی coinex دقیقا چیست؟
مانند هر مورد مشابه دیگری، معایب مشخصی برای کار با صرافی coinex وجود دارد که بهتر است قبل از هرگونه اقدام آنها را در نظر داشته باشید. این سایت سه عیب اساسی دارد. اول اینکه هزینه و یا کارمزد برای برداشت ارز از کیف پول الکترونیکی تان دریافت می شود؛ دوم اینکه امکان پشتیبانی از ارز های فیات وجود ندارد ( به آن در بخش قبل اشاره کردیم)؛ و سوم اینکه یک مقدار معین و یک حد مشخص برای سپرده کردن یا برداشت از کیف پول تان دارید که در حقیقت، عیب آن به حساب می آید و برای بسیاری از کاربران خوشایند نیست.

البته این سه عیب برای صرافی coinex جای مزایای کلیدی آن را پر نمی کنند و همواره برای جلب نظر کاربران مفید واقع می شوند. در عین حال و با علم بر مزایا و معایب این صرافی اگر قصد دارید برای شروع یک صرافی مطمئن را انتخاب کنید و در این حوزه چندان خبره نیستید، پیشنهاد می کنیم که کار با صرافی coinex را آغاز نمایید. این صرافی علاوه بر داشتن رابط کاربر پسند و استفاده آسان به شما امکان برداشت آسان و با کمترین هزینه را می دهد (اگرچه هزینه دریافتی از سوی آن قابل چشم پوشی نیست).

چگونه امنیت را در حساب کاربری coinex مان بالاتر ببریم؟
یک مقوله مهم در آموزش صرافی coinex وجود دارد که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم. در حقیقت بالا بردن امنیت حساب به شما این اطمینان خاطر را می دهد تا مطمئن شوید که کسی جز شخص شما به آن دسترسی نداشته و نمی تواند ارزی را برداشت یا وارد کند. اما چگونگی امن کردن حساب موجود در صرافی coinex خود نیز راهکار هایی را دارد. برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربریتان شوید و به قسمت امنیت یا security وارد شوید. پس از ورود به این بخش هم می توانید رمز عبور فعلی تان را تغییر دهید و هم می توانید حالت ورود دو مرحله ای را فعال نمایید.

این مطلب هم میتونه کمک تون کنه:
مقایسه طلا و بیت کوین؛🤔 کدام برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟
از این رو، بخش احراز هویت دو مرحله ای 2FA نیاز به یک رمز تصادفی دارد که تنها بر روی موبایل یا حساب گوگل تان قابل دریافت است. در این صرافی امکان فعال کردن رمز تصادفی هم برای اپ موبایل و هم برای نسخه دسکتاپ به طور همزمان وجود دارد و این بسته به نظر و سلیقه شماست. شما همچنین می توانید در بخش تایید اعتبار معاملات هر گونه فعالیتی که در حسابتان انجام می شود را به صورت لحظه ای دریافت کنید و از این رو متوجه شوید که آیا کسی غیر از خودتان به حسابتان دسترسی دارد یا خیر!

کوینکس
سطوح تعیین هویت کاربران در صرافی coinex
نحوه تایید هویت کاربران در صرافی coinex نیز کاملا واضح و روشن است. اگر مشتاق به دانستن آن هستید باید بدانید که این پلتفرم از یک سیستم چند سطحی به این منظور استفاده می کند. در این پلتفرم سه سطح وجود دارد. سطح نخست این صرافی برای بررسی هویت کاربران به کسانی مربوط می شود که هنوز هویت خود را تایید نکرده اند.

مانند بسیاری از موارد مشابه، کاربران تنها باید آدرس ایمیل خود را تایید کنند یا به سراغ تایید شماره تلفن بروند تا هویت شان مورد تایید سایت قرار بگیرد. در صورتی که هویت تان در این صرافی تایید نشده باشد، باز هم امکان انجام معامله و برداشت را خواهید داشت. در واقع در این سطح می توانید تا 10 هزار دلار آمریکا را از حساب خود برداشت کنید.

سطح بعدی به کاربرانی مربوط می شود که هویت شان تایید شده اما در مرحله پایه یا بیسیک قرار دارند (basic). در این مرحله کاربرانی که هویت خود را در این صرافی تایید کرده اند می توانند در یک روز 1 میلیون دلار برداشت داشته باشند. برای اینکه بتوانید در سطح پایه ی تایید شده صرافی coinex قرار بگیرید باید اسکن گذرنامه خود را برای تعیین هویت ارائه کنید.

سطح سوم در واقع سطح پیشرفته کار با این صرافی coinex است. در این سطح که به آن تایید هویت پیشرفته گفته می شود شما می توانید به عنوان یک کاربر برداشت نامحدود داشته باشید (Advance). در نتیجه محدودیت ها از سر راهتان برداشته خواهد شد. برای اینکه این سطح برای شما تایید شود باید با کمک برنامه موبایل خود یا وب کم هویتتان را تایید کنید.

بررسی کیف پول در صرافی coinex
شما در صرافی coinex یک کیف پول خواهید داشت که می توانید از آن برای ذخیره ارز دیجیتال خود استفاده کنید. برای این منظور شما می توانید به لیست برخی از ارز های مهم در صفحه اصلی صرافی coinex نگاهی بیندازید. جهت انتخاب آنها باید از گزینه go trade استفاده کنید که در انتهایی ترین بخش ستون مربوط به ارز مورد نظر قرار دارد.

برای خرید و فروش ارز انتخابی تان می توانید سفارش (limit- Stop-limit- Market) را که در بخش های ابتدایی این مطلب به آنها اشاره کردیم تعیین کنید. در واقع اینها ابزار های ترید در صرافی coinex به شمار می آیند. پیشنهادات این پلتفرم برای معامله بین صفر تا صد و افزایش های 25 درصدی است؛ حال آنکه امکان انتخاب دستی نیز برای انجام معامله در این صرافی وجود دارد.

در مورد مبحث کیف پول در صرافی coinex توجه داشته باشید که بهتر است از کیف پول آفلاین استفاده کنید. این کار به منظور افزایش ضریب امنیت انجام می گیرد. کیف پول coinex اگر چه با ضریب اطمینان کافی و بالاست، اما همواره توصیه بر این است که از یک کیف پول جداگانه برای نگهداری ارز های خود استفاده کنید.

این مطلب هم میتونه کمک تون کنه:
تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال چیست🤔 و چطور انجام می شود؟
این امر به دلیل وقوع مشکل در سایت یا امکان هک و از دست دادن سرمایه تان پیشنهاد می شود. با اینکه وظیفه صرافی هایی مثل coinex این است که امنیت را برای سرمایه های شما فراهم کنند، از این رو اگر کوین های خود را بر روی یک کیف پول آفلاین انتقال دهید می توانید مطمئن باشید که جای آنها امن است و هیچ هکری امکان استفاده از آنها را نخواهد داشت.

بهره برداری از زنجیره coinex chain در صرافی coinex به صورت غیر متمرکز
صرافی coinex طی وایت پیپری که در سال 2019 منتشر کرده است اعلام کرده است که یک زنجیره به نام coinex chain دارد. این زنجیره در واقع یک زنجیره بومی است که برای صرافی های غیر متمرکز ارائه می شود (DEX). این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا فعالیت های اجتماعی محور داشته باشند، از قوانین شفاف تجاری بهره مند شوند و روی دارایی های خود کنترل داشته باشند.

این زنجیره به جز امکان معامله غیر متمرکز، یک زنجیره هوشمند به نام smart chain و یک زنجیره حریم خصوصی بنام privacy chain دارد. زنجیره هوشمند smart chain به کاربران این امکان را می دهد تا از قرارداد های هوشمند بهره مند شوند و حریم خصوصی آن بنام privacy chain این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا از حریم خصوصی کامل بهره مند شوند. این زنجیره در آینده قصد دارد تا به یک سیستم کاملا هوشمند و بی نقص تبدیل شود که امکان بهره برداری از معماری موازی زنجیره های عمومی را فراهم کند.

کوینکس
استفاده از صرافی coinex در تلفن همراه
شما می توانید از نسخه موجود تلفن همراه صرافی coinex برای معامله استفاده کنید. برنامه مربوط به این صرافی در اپ استور یا گوگل پلی برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس فعال است. در نتیجه استفاده و بهره وری از این اپلیکیشن برای انجام معاملات بیشتر خواهد شد.

جمع بندی نهایی
سرمایه گذاری بلند مدت یا کوتاه مدت در صرافی coinex به خودی خود مناسب است و این امکان را برای شما فراهم می کند تا با حوزه تجارت کریپتوکارنسی بیشتر آشنا شوید. این صرافی عمدتا در بین کاربران آماتور محبوب است و برای بسیاری از کسانی که تجربه های بیشتری در این زمینه دارند، coinex ممکن است اصلا جذب کننده نباشد. با این حال، نمی توان از مزایای استفاده از آن چشم پوشی کرد و به ویژگی های شفاف مالی و امکان انتقال آسان ارز به کیف پول آفلاین آن بی تفاوت ماند. در ادامه به برخی از سوالات رایج در رابطه با آموزش صرافی coinex می پردازیم.

امنیت در صرافی coinex تا چه حد است؟
همواره اعلام می شود که اگر علاقه مند به تجارت کوتاه مدت هستید می توانید صرافی coinex را انتخاب کنید؛ به این دلیل که بسیار امن است و سطوح دسترسی خاصی را برای کاربران مختلف فعال می کند. تایید دو مرحله ای، گواه این موضوع می باشد. اما ممکن است روزی این صرافی نیز مانند صرافی های مطرح دیگر هک شود و دارایی های زیادی به سرقت رود.

آیا صرافی coinex در حال پیشرفت است؟
گفته می شود که این صرافی در حال پیشرفت است و در آینده امکانات و شرایط بهتری را برای کاربران خود فراهم خواهد کرد. این صرافی برای کاهش دشواری های معامله گران عمل مناسب و قابل توجهی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. آموزش صرافی coinex آسان است و تنها در طی یک مدت کوتاه دستتان برای کار با آن راه می افتد.

آیا برداشت از coinex آسان است؟
بله، براساس آنچه در این مطلب ذکر شد شما می توانید با طی مراحل کوتاه و بی دردسر برداشت یا واریز سریع و آسان داشته باشید.
 

 

برای ثبت نام در صرافی کوینیکس روی لینک زیر کلیک کنید 

 

https://www.coinex.com/register

  • مهدی پاسبان کسرینه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی